Strona główna

Jeżeli widzisz lub choćby podejrzewasz, że ktoś bije lub zaniedbuje dziecko nie wahaj się – reaguj! Zawiadom Lokalny Ośrodek Pomocy Społecznej, szkołę lub przedszkole gdzie uczęszcza dziecko albo zadzwoń pod 997 lub 112. Jeżeli któraś z tych instytucji zbagatelizuje problem zawiadom Rzecznika Praw Dziecka.

zobacz więcej

Adres: Skoroszyce, ul. Powstańców Śl. 17, 48-320 Skoroszyce, pok. nr 1

Telefon: 503 573 719, 77 4318483

Punkt jest czynny:

  • w każdą środę w godz. 15.00-16.00 – dyżur członków GKRPA (pracownika socjalnego, mediatora)
  • w pierwszą i trzecią środę miesiąca w godz. 16.00-19.00 – dyżur psychologa Kontakt z psychologiem i mediatorem należy wcześniej ustalić telefonicznie.

Podstawy prawne i zadania punktów informacyjno-konsultacyjnych

Punkty informacyjno-konsultacyjne tworzone są na terenie gmin na podstawie art. 4ustawy
o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Stanowi on, że działania związane
z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracją społeczną osób uzależnionych od alkoholu należą do zadań własnych gminy. W szczególności działania te mają służyć zwiększeniu dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej osobom uzależnionym od alkoholu oraz udzielaniu pomocy rodzinom, w których występują problemy alkoholowe oraz zapewnienie ochrony przed przemocą w rodzinie.

 

Podstawowymi zadaniami punktu informacyjno-konsultacyjnego są:

  • motywowanie zarówno osób uzależnionych, jak i członków ich rodzin do podjęcia psychoterapii w placówkach leczenia uzależnienia, kierowanie do leczenia specjalistycznego oraz do skorzystania z pomocy grup samopomocowych;
  • motywowanie osób pijących ryzykowanie i szkodliwie, ale nieuzależnionych, do zmiany szkodliwego wzoru picia;
  • udzielanie wsparcia osobom po zakończonym leczeniu odwykowym (np. przez rozmowy podtrzymujące, uruchomienie przy punkcie konsultacyjnym grupy wsparcia dla osób po zakończonym leczeniu w placówce leczenia uzależnienia od alkoholu);
  • rozpoznanie zjawiska przemocy domowej, udzielenie informacji o możliwościach powstrzymania przemocy, stosownego wsparcia i pomocy;
  • inicjowanie interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej;
  • gromadzenie aktualnych informacji na temat dostępnych miejsc pomocy i kompetencji poszczególnych służb i instytucji z terenu gminy, które powinny być włączone w systemową pomoc dla rodziny.